ny färg - ny stad - ny/gammal hobby

Ojj vad tiden rusar iväg! Kan inte fatta att det är oktober nu, du vackra höst är äntligen (?) här. Joo, men jag tycker faktiskt att det är mysigt att få dra på sig skogsrutiga skjortor, skor med fårskinn i och en tjock halsduk på det. Samt få tända lite ljus, laga en kantarellrisotto eller tomatsoppa och sitta inne och mysa framför tvn i en stor varm famn. Charmen med Sverige är till viss del våra årstider (även om jag är fullt medveten om hur mycket jag kommer klaga över mörkret, regnet och rusket framöver), man får ta vara på dessa dagar då optimisten i mig faktiskt är starkare än pessimisten.

Nu är jag hemma i Tranås igen, har börjar på andra delen av VFU:n och det känns toppen! Är så glad och tacksam att sjukgymnasten som jag är hos ville ta emot mig :) Idag fick jag lite ledigt för att återhämta mig efter två intensiva dagar, och det var välbehövligt! Har haft mysmorgon med karln min och sedan fick jag en tid hos min frisör på förmiddagen, så nu är håret kortare och lite mörkare, nästan i den färgen som är min riktiga :) Klipper mig ju hos JB som är uppe vid stallet, fick hälsa på Gamza, "min" gamla häst och hennes föl som inte är ett föl längre utan en stor, reslig 2-åring som är större än mor sin. Bestämde mig för att ta upp det här med ridningen nu när jag är hemma, så varje måndag framöver ska jag rida lektion på Gamza, hur kul som helst :) Efter stallbesöket vart det en fika hos farmor också. Känns som en ganska så produktiv dag må jag säga. Nu får det snart bli en promenad och efter det kanske jag åker och storhandlar... eller så blir det soffan med en kopp te :)


Kommentarer
Postat av: sofia

Åh, fin i håret!

Hur länge är du hemma? :)

puss!

2011-10-07 @ 00:18:11
URL: http://sofiaeck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0