Inspiration!!

Igår kväll såg jag slutet på ett program som handlade om Veteran VM i friidrott. Det här är människor som är 80, 90 och 100 år (säkert yngre också) som tävlar i friidrott. Jag säger bara en sak, kan en man som är 100 år och behöver rullator för att ta sig fram, ändå tävla i diskus så kan jag fan pallra mig ut på en promenad, på spinning eller till gymet några dagar i veckan. Så sjukt jävla inspirerande att kolla på! Gubbarna som var 80 år sprang 1500 m på under 7 min, det klarar inte ens alla ungdomar! KAN DE, KAN DU! Älskar att bli inspirerad av supermänniskor som dessa :)

Snodde den här bilden från veteran.friidrott.se
Kvinnan i mitten som kastar kula har jag för mig var 94 år, mannen i rött är 100 åringen som kastar diskus, det ni :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0